fbpx
גבריאל גרסיה מרקס

גבריאל גרסיה מרקס

Gabriel García Marquez | Colombia

גבריאל גרסיה מרקס נולד בעיירה ארקטקה שבקולומביה בשנת 1928 והפך את ההיסטוריה של ארצו לספרות שהסעירה קוראים בכל רחבי העולם. הוא גדל בבית עני עם סבו, שהיה קולונל שלחם במלחמת האזרחים בקולומביה והשפיע עמוקות על נכדו, ועם סבתו שהייתה ככל הנראה מספרת סיפורים מוכשרת והאמינה באמונות טפלות, בשדים וברוחות.
בצעירותו, למד משפטים אך לא נהנה מלימודיו. במקביל, עבד כעיתונאי ומתח ביקורת נוקבת על קולומביה. בשנת 1955 פרסם את ספרו הראשון, "סופת שלכת", ומאז פרסם ספרים רבים נוספים. גרסיה מרקס זקף תמיד את ההשראה לסיפוריו לעיר ילדותו. בית העץ בו נולד והתגורר עם סבו וסבתו עד גיל 10 הוא כיום מוזיאון. בבית ההוא שמע את סיפורי סבתו, טרנקילינה. מנהל המוזיאון סיפר פעם כי "טרנקילינה היתה סוג האדם שהיה עוצר באמצע שיחה, מסתכל למעלה ואומר, 'תראה, מלאך עובר כאן'".
גרסיה מרקס הוא אחד הסופרים הכותבים בספרדית הגדולים והפופולאריים ביותר. ספרו המונומנטאלי "מאה שנים של בדידות" נמכר ב-50 מיליון עותקים ברחבי העולם ותורגם לעשרות שפות. מספריו הנוספים: "אהבה בימי כולרה", "סתיו של פטריארך" ו"זכרונות מהזונות העצובות שלי".
גרסיה מרקס חי שנים רבות מחוץ לארצו, בעיקר במקסיקו סיטי, כמעין גולה מרצון, והאמין כי אין דבר שהספרות יכולה לעשות שהעיתונות לא עושה- "הסופר יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה כל עוד הוא גורם לאנשים להאמין בזה", אמר בראיון שנתן בערוב ימיו. בשנת 1982 זכה בפרס נובל לספרות ולאורך חייו קיבל עיטורים ופרסים רבים נוספים.
גרסיה מרקס נפטר מסיבוך של דלקת ריאות בשנת 2014 בגיל 87. אפרו נמצא עד היום בפטיו של מנזר מרסנד של אוניברסיטת קרטחנה בקולומביה.

ספרים

בחרו פורמט

kindle kindle
גרסת קינדל 69.00 50.00
digital digital
גרסת דיגיטל 69.00 50.00
printed printed
גרסא מודפסת 69.00 50.00
הוספה לסל
נאום אהבה נגד גבר יושב
נאום אהבה נגד גבר יושב

גבריאל גרסיה מרקס

69.00 50.00
מעבר לקטלוג

אז מה קורה בתשע נשמות?

 

אירועים ספרותיים, השקות, ערבי יין, מבצעים – נרשמים לניוזלטר ומקבלים עדכון קצר פעם בשבוע.

מבטיחים לא להציק 😉