לפנינו חוויה יחידה במינה: הבה נשחק במילים! הנה שתי יצירות נפלאות המדמות משחק השתקפויות, משחק הבדלים: משחק ספרותי. ג׳ק לונדון כתב שתי גרסאות לסיפורו המופתי "להבעיר מדורה" – אחת בשנת 1902 והשנייה, בשנת 1908, משולשת בגודלה. כמו צייר הרושם גרסאות לאותו הנוף, כמו מלחין המתמוגג ומפתח מוטיב מוזיקלי ביצירות שונות – לונדון מזמין אותנו הקוראים אל מטבחו הספרותי, אל מעבדת העריכה שלו, אל עולמו הפנימי של אמן, להיות עדים למטאמורפוזה של יצירה קלסית אחת בידי יוצרה.
להבעיר מדורה: סיפור על דמות ועל שלג. האדם, לבד, מול הטבע. היערות והמעיינות קפואים. הקור הקיצוני תוקף את יוּקוןֹ בצפון. ג'ק לונדון מבצע צילום רנטגן לנפש אנושית, הניצבת בפני אתגר בלתי אפשרי, על החבל הדק בין החיים והמוות, בעמודים של פרוזה קשה וזוהרת, מפחידה ונפלאה כאחת.
"ב'להבעיר מדורה' למדתי, כשהייתי קטן, איך אנו בני האדם מתנהגים, וכיצד עלינו להאזין לטבע" ג׳ק קרואק
"חי ארבעים שנה וכתב ארבעים ספרים" ארנסט המינגוויי
"בעל היכולות העוצמתיות ביותר לספר על פעולות ומחשבות" ריימונד קרבר
לפנינו חוויה יחידה במינה: הבה נשחק במילים! הנה שתי יצירות נפלאות המדמות משחק השתקפויות, משחק הבדלים: משחק ספרותי. ג׳ק לונדון כתב שתי גרסאות לסיפורו המופתי "להבעיר מדורה" – אחת בשנת 1902 והשנייה, בשנת 1908, משולשת בגודלה. כמו צייר הרושם גרסאות לאותו הנוף, כמו מלחין המתמוגג ומפתח מוטיב מוזיקלי ביצירות שונות – לונדון מזמין אותנו הקוראים אל מטבחו הספרותי, אל מעבדת העריכה שלו, אל עולמו הפנימי של אמן, להיות עדים למטאמורפוזה של יצירה קלסית אחת בידי יוצרה.
להבעיר מדורה: סיפור על דמות ועל שלג. האדם, לבד, מול הטבע. היערות והמעיינות קפואים. הקור הקיצוני תוקף את יוּקוןֹ בצפון. ג'ק לונדון מבצע צילום רנטגן לנפש אנושית, הניצבת בפני אתגר בלתי אפשרי, על החבל הדק בין החיים והמוות, בעמודים של פרוזה קשה וזוהרת, מפחידה ונפלאה כאחת.
"ב'להבעיר מדורה' למדתי, כשהייתי קטן, איך אנו בני האדם מתנהגים, וכיצד עלינו להאזין לטבע" ג׳ק קרואק
"חי ארבעים שנה וכתב ארבעים ספרים" ארנסט המינגוויי
"בעל היכולות העוצמתיות ביותר לספר על פעולות ומחשבות" ריימונד קרבר